Monilukutaito on keskeinen käsite vuonna 2016 käyttöönotettavissa opetussuunnitelmissa. Artikkelikokoelmassa esitellään kokemuksia monilukutaidon opettamisesta eri oppiaineissa.
Webbplatsens språk: 
http://urn.fi/URN:NBN:fi:uta-201510082343

Visa mera
Lukukeskus on selvittänyt, minkälaisia tarpeita monikielisillä toimintaympäristöillä on lasten lukutaidon tukemiseksi ja minkälaisia toimintatapoja lukutaidon ylläpitämiseksi ja vahvistamiseksi on jo käytössä.
Webbplatsens språk: 
https://lukukeskus.fi/monikielinen-lukutaito-selvitys/

Visa mera
Lukutaito-ohjelman tavoitteena on edistää Suomessa asuvien lukutaitoa, lapset ja nuoret edellä. Sivuilla on ajankohtaiskatsauksia, materiaalia ja linkkejä.
Webbplatsens språk: 
https://www.oph.fi/fi/lukutaito-ohjelma

Visa mera
Kansallisen lukutaitostrategia tähtää lukutaidon vahvistamiseen ja monipuolistamiseen sekä lukemiseen innostamiseen. Lukutaitostrategian visiona on luoda Suomesta maailman monilukutaitoisin maa vuoteen 2030 mennessä.
Webbplatsens språk: 
https://www.oph.fi/fi/tilastot-ja-julkaisut/julkaisut/kansallinen-lukutaitostrategia-2030

Visa mera
Lukutaito ei rajoitu ainoastaan kykyyn lukea ja kirjoittaa, vaan pitää sisällään laajemman ymmärryksen ja taidon käsitellä sekä arvioida tekstejä ja tietoa. Tekoälyn ymmärtäminen on osa tätä taitoa. Opetushallituksen tuottama materiaali analysoi tekoälyn käsitettä ja vaikutusta monilukutaitoon sekä lukutaidon omaksumiseen.
Webbplatsens språk: 
https://www.oph.fi/fi/teemat-ja-kehittaminen/tekoaly-ja-muuttuva-lukutaito

Visa mera