Lotta-Sofia La Rosa on tutkinut nuorten kaunokirjallisuuden lukumotivaatiota sekä perheen ja kavereiden tukea lukuharrastukselle. Lisäksi hän on selvittänyt tarinamaailmaan uppoutumisen kokemusta eri kirjamuodoilla (painettu, e-kirja, äänikirja) sekä niiden käyttäjäkokemuksia.
Webbplatsens språk: 
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-51-9408-4

Visa mera
Lähestymistapoja kirjallisuuteen esittelee kattavasti kirjallisuudentutkimuksen eri menetelmiä, jotka on jaettu kirjailija-, teksti-, lukija- ja maailmalähtöisiin suuntauksiin. Kirja sopii yliopisto-opintoihin, lukiolaisille sekä kaikille kirjallisuudentutkimuksesta kiinnostuneille.
Webbplatsens språk: 
https://doi.org/10.21435/tl.287

Visa mera
Kirjassa käsitellään nykylukion kirjallisuudenopetuksen lähtökohtia ja käytänteitä, tiedostavan lukemisen mahdollisuuksia ja kokemuksellista lukemista. Artikkelien kirjoittajat esittelevät ajankohtaisia näkökulmia kirjallisuudentutkimukseen. Keskeinen argumentti on se, että lukion kirjallisuudenopetus on keskittynyt liikaa tekstianalyyttiseen lähilukemiseen, kun taas kokemuksellisuus ja reflektiivisyys voivat motivoida nuoria lukijoita uudella tavalla.
Webbplatsens språk: 
https://doi.org/10.21435/tl.288

Visa mera