Kirja kaikille oppimisesta ja koulutuksesta kiinnostuneille. Kirjassa käsitellään lukemista ja oppimista kolmesta eri näkökulmasta: hyvän lukutaidon kehittäminen, oppimisen moninaisuus sekä perusopetuksen jälkeisten tarpeiden ja tavoitteiden tarkastelu. Artikkeleissa pohditaan mm. digitekstien vaikutusta lukutaitoon, lukutaidon merkitystä koulunkäynnille sekä taitotasoltaan ja taustaltaan erilaisten nuorten koulupolkuja.
Webbplatsens språk: 
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-16-2

Visa mera
Heidi Huilla on tarkastellut tutkimuksessaan kaupunkisegregaatiota, huono-osaisuutta ja kouluja Suomessa. Tutkimuksessa analysoidaan, miten koulut kohtaavat huono-osaisuutta ja millaisia haasteita siihen liittyy. Tutkimusaineisto on tuotettu kolmella pääkaupunkiseudulla sijaitsevalla alakoululla 2010-luvun puolivälissä.
Webbplatsens språk: 
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-51-8000-1

Visa mera