5 träffar. Visar 1 - 5 träffar.
Yläkoulululaisille ja toisen asteen opiskelijoille suunnattu oppimateriaali herättelee keskustelua journalismin merkityksestä ja sen etiikasta. Videoilla kysytään muun muassa voiko urheilutoimittaja olla fani ja pitäisikö median lopettaa terrori-iskuista uutisoiminen. Millainen toimittaja olisit? -testin avulla selviää, kuinka hyvin hallitset Journalistin ohjeet.
Webbplatsens språk:
Visa mera
Juttutyypit-oppimateriaalista löytyy aakkosellinen lista erityyppisistä lehtijutuista (esim. analyysi, arvostelu, haastattelu, henkilökuva) sekä syventäviä näkökulmia journalismin piirteisiin, huumoriin ja visuaalisuuteen sekä sosiaalisen median vaikutukseen journalismissa.
Webbplatsens språk:
Visa mera
Mediakasvatusmateriaali tarjoaa viisi näkökulmaa lehdistön työhön. Sen avulla saa yleiskuvan toimittajan työstä ja jutuntekemisen vaiheista. Muita teemoja ovat media ja totuus, media ja yleisö sekä median tulevaisuus.
Webbplatsens språk:
Visa mera
3.–6.-luokkalaisille suunnattu oppimateriaali koostuu tehtävistä, jotka kannustavat pohtimaan, keskustelemaan ja kokeilemaan itse. Ne vahvistavat ymmärrystä luotettavan tiedon, journalismin ja uutismedian merkityksestä. Tehtäväpaketti perustuu Elina Lappalaisen Uutisten jäljillä -lastentietokirjaan.
Webbplatsens språk:
Visa mera
Uutismedian liiton tutkimus- ja kehityshankkeessa selvitetään, millaista on suomalaisten uutismedioiden tekemä TikTok-journalismi ja millainen on journalismin rooli nuoren TikTok-käyttäjän arjessa.
Webbplatsens språk:
Visa mera