10 osumaa haulle. Näytetään 1 - 10 tulosta.
Neuvontapalvelu auttaa kansalaisia löytämään oikean viranomaisen tai viranomaisen sähköisen palvelun nopeasti ja helposti. Lisäksi palvelu vastaa yleisluonteisiin kysymyksiin julkisista palveluista. Neuvontaa saa sähköpostilla, puhelimitse ja tekstiviestillä sekä verkkosivuston kautta sähköisellä lomakkeella.
Sivuston kieli: 
https://www.kansalaisneuvonta.fi

Näytä enemmän
Kirjassa neuvotaan, miten kunta voi soveltaa viestinnässään selkokieltä.
Sivuston kieli: 
https://kaks.fi/wp-content/uploads/2013/04/Sainio.pdf

Näytä enemmän
Palvelu rakennuslupa-asioiden hoitamiseen kansalaisille, yrityksille ja viranomaisille. Lupapisteen kautta voi kysyä neuvoa kunnan rakennusvalvonnalta sekä hoitaa hankkeen lupa-asioinnin. Palvelussa mukana olevien kuntien määrä kasvaa edelleen.
Sivuston kieli: 
https://www.lupapiste.fi/

Näytä enemmän
Strategisen viestinnän salat kertoo suomalaisesta viestinnästä ja sen johtamisesta. Kirjan artikkeleissa avataan viestinnällisiä valintoja, joita valtioneuvostossa, ulkoasiainhallinnossa, poliisihallinnossa ja puolustushallinnossa on viime vuosina tehty.
Sivuston kieli: 
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-25-2591-1

Näytä enemmän
Annettu Helsingissä 21 päivänä toukokuuta 1999. Laki määrittelee asioiden ja asiakirjojen julkisuuden tarkoituksena toteuttaa avoimuutta ja hyvää tiedonhallintatapaa viranomaisten toiminnassa. Se antaa kansalaisille mahdollisuuden mm. valvoa julkisen vallan ja julkisten varojen käyttöä, ja valvoa oikeuksiaan ja etujaan.
Sivuston kieli: 
https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=viranomaiste...

Näytä enemmän
USA:n patenttiviraston uutisia, ohjeita ja erinomaiset tietokannat amerikkalaisiin patentteihin.
Sivuston kieli: 
https://www.uspto.gov/

Näytä enemmän
InfoFinland.fi tarjoaa tietoa muutosta Suomeen ja elämästä Suomessa usealla eri kielellä. Tietoa löytyy myös kaupunkien ja kuntien palveluista.
https://www.infofinland.fi

Näytä enemmän
Opas tarjoaa keinoja, joilla informaatiovaikuttamiseen ja informaatioympäristön uudenlaisiin uhkiin voidaan varautua ja jolla vaikuttamisen eri muotoja voidaan tunnistaa ja analysoida. Lisäksi opas antaa ohjeita informaatiovaikuttamiseen vastaamiseksi. (Valtioneuvoston kanslian julkaisuja 2019 :11)
Sivuston kieli: 
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161512

Näytä enemmän
Kansalaisilla on oikeus saada tietää, miten viranomaiset toimivat ja perustelevat päätöksiään. Tässä julkaisussa kuvataan kuntien käytäntöjä tietopyyntöihin vastaamisessa sekä siinä esiin tulleita ongelmia.
Sivuston kieli: 
https://kaks.fi/julkaisut/lapinakyvyys-kunnan-toiminnassa-tietopyyntoihin-vastaaminen

Näytä enemmän
Ylen selkouutisten sarjassa selvitetään, miten palvelu toimii virastoissa, jos asiakas ei osaa suomea kovin hyvin. Videoilla on asiointitilanteita ja tietoa viranomaisten palveluiden saatavuudesta helpolla suomen kielellä eli selkokielellä.
Sivuston kieli: 
https://areena.yle.fi/1-65371019

Näytä enemmän