7 osumaa haulle. Näytetään 1 - 7 tulosta.
Tutkimuksessa selvitetään, mikä asema yleisellä kirjastolla on kuntalaisten arjen toiminnoissa verrattuna muihin vastaaviin kulttuurin ja tiedon tarjoajiin, sekä missä määrin kirjasto tyydyttää kuntalaisten tiedon, virkistyksen ja kulttuurin tarpeita. Tarkastelun lähtökohtana ovat kuntalaisten keskeiset päivittäiset toiminnot kuten opiskelu, työ, arjen askareet, ihmissuhteet ja harrastukset. Tutkimuksessa valotetaan niitä hyötyjä, joita kuntalaiset kokevat saavansa tarkasteltaviin toimiinsa käyttämällä kirjaston ja muiden vastaavien instituutioiden, kuten internet, televisio tai lehdet, tarjoamia palveluja. Julkaisu on vuodelta 2011.
Sivuston kieli: 
http://minedu.fi/julkaisu?pubid=URN:ISBN:978-952-263-050-6

Näytä enemmän
Raportissa esitellään asukas- ja kuntakyselyn tuloksia vapaa-ajan asumisen nykytilasta ja kehittämistarpeista. Tutkimuksessa selvitettiin mm. vapaa-ajan asuntojen käyttäjien asunnon hankintaa, sijaintia, varustetasoa ja käyttöaikoja. Lisäksi kartoitettiin kuntien edustajien näkemyksiä vapaa-ajan asumisen vaikutuksista alueen ympäristöön ja yhteisöön sekä sitä, miten vapaa-ajan asuminen on huomioitu osana kuntien maankäytön suunnittelua.
Sivuston kieli: 
http://hdl.handle.net/10138/155089

Näytä enemmän
Tietomilli on kaikille avoin verkkopalvelu, jossa voi analysoida tieteellisin menetelmin tuotettuja suomalaisia kyselytutkimusaineistoja. Käyttöliittymän avulla voi selvittää, miten mielipiteet eroavat, kun niitä tarkastellaan eri taustatekijöiden perusteella, miten oma mielipide sijoittuu muiden mielipiteisiin ja miten mielipiteet ovat ajan kuluessa muuttuneet. Mielipidetutkimuksista, niiden uutisoinnista sekä tutkimusten ja uutisointien arvioinnista löytyy materiaalia opiskelukäyttöön.
Sivuston kieli: 
http://www.fsd.uta.fi/tietomilli

Näytä enemmän
Raportti käsittelee vuonna 2013 toteutettua kyselytutkimusta, jossa kerättiin tietokoneen käyttäjiltä tietotekniikkaan ja sen käyttöön liittyviä kokemuksia ja muistoja.
Sivuston kieli: 
https://www.utupub.fi/handle/10024/96884

Näytä enemmän
Tutkimuksen kohde: miten asiakkaat käyttävät kirjastotilaa, mitä he odottavat tilalta ja palveluilta, mistä he pitävät ja mistä eivät, ideoita palvelujen parantamiseen ja uusiin palvelukonsepteihin. Vastauksia saatiin yli 700. Tuloksena oli paljon mielenkiintoista tietoa kirjastokäyttäytymisestä. Käyttäjätutkimus vahvisti kirjaston henkilökunnan käsitystä kirjaston käytön muuttumisesta. Pikaisen lainaamisen ja asioinnin sijaan käyttäjät oleskelevat kirjastossa yhä kauemmin ja viettävät siellä vapaa-aikaansa lukien, opiskellen tai työskennellen, hoitaen asioita, tavaten ystäviään ja oleskellen.
Sivuston kieli: 
https://www.kirjastot.fi/sites/default/files/content/Loppuraportti_K%C3%A4yts%C3%A4%20t%C3%A4%C3%A4l...

Näytä enemmän