3 osumaa haulle. Näytetään 1 - 3 tulosta.
Kirja kaikille oppimisesta ja koulutuksesta kiinnostuneille. Kirjassa käsitellään lukemista ja oppimista kolmesta eri näkökulmasta: hyvän lukutaidon kehittäminen, oppimisen moninaisuus sekä perusopetuksen jälkeisten tarpeiden ja tavoitteiden tarkastelu. Artikkeleissa pohditaan mm. digitekstien vaikutusta lukutaitoon, lukutaidon merkitystä koulunkäynnille sekä taitotasoltaan ja taustaltaan erilaisten nuorten koulupolkuja.
Sivuston kieli: 
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-16-2

Näytä enemmän
Heidi Huilla on tarkastellut tutkimuksessaan kaupunkisegregaatiota, huono-osaisuutta ja kouluja Suomessa. Tutkimuksessa analysoidaan, miten koulut kohtaavat huono-osaisuutta ja millaisia haasteita siihen liittyy. Tutkimusaineisto on tuotettu kolmella pääkaupunkiseudulla sijaitsevalla alakoululla 2010-luvun puolivälissä.
Sivuston kieli: 
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-51-8000-1

Näytä enemmän
Julkaisussa kuvataan oppimistuloskehitystä ja PISA-tuloksia Suomelle tärkeissä vertailumaissa eli muissa Pohjoismaissa ja Virossa. Julkaisuun on koottu tietoa oppimistuloksiin yhteydessä olevista tekijöistä ja siitä, minkälaisia koulutuspoliittisista ratkaisuja 2010-luvun lopussa ja 2020-luvun alussa kyseisissä maissa on tehty oppimistulosten vahvistamiseksi.
Sivuston kieli: 
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0515-7

Näytä enemmän