8 osumaa haulle. Näytetään 1 - 8 tulosta.
LukiMat on lapsille, vanhemmille ja opettajille suunnattu verkkopalvelu. Se tarjoaa tietoa lukutaidosta, lukivaikeuksista ja matemaattisista oppimisvaikeuksista. Tietopalvelu-osio sisältää yksityiskohtaisempaa tietoa matemaattisten taitojen kehityksestä. Palvelusta löytyy vinkkejä ja pelejä opetuksen tueksi sekä sanasto.
Sivuston kieli: 
http://www.lukimat.fi

Näytä enemmän
Lukihäiriö.fi tarjoaa tietoa siitä, miten lukihäiriö ilmenee, miten sitä testataan ja millaisia apukeinoja lukivaikeuksiin on olemassa. Sivuilla on pikatesti lukihäiriön tunnistamiseen.
Sivuston kieli: 
https://www.lukihairio.fi/

Näytä enemmän
Monilukutaito on keskeinen käsite vuonna 2016 käyttöönotettavissa opetussuunnitelmissa. Artikkelikokoelmassa esitellään kokemuksia monilukutaidon opettamisesta eri oppiaineissa.
Sivuston kieli: 
http://urn.fi/URN:NBN:fi:uta-201510082343

Näytä enemmän
Lukusilta on tuottanut harjoituksia ja leikkejä, joiden avulla voi harjoitella lukemista kotona.
Sivuston kieli: 
https://lukusilta.fi/2017/12/04/kotiharjoittelua/

Näytä enemmän
ReadDrama-hankkeeen lukuteatteriohjelmassa harjoitellaan lukemista näytelmätekstin avulla. Lukuteatteria suositellaan noin 3.–5. luokan oppilaille, jotka tarvitsevat tukea lukusujuvuuden kehittämiseen.
Sivuston kieli: 
https://readrama.nmi.fi/lukuteatteriohjelma/

Näytä enemmän
FinRAn tavoitteena on edistää oppimisen ja opettamisen käytänteitä, jotka tukevat lasten ja nuorten kielellistä kehitystä, lukemalla ja kirjoittamalla oppimista sekä erilaisten oppimisen tapojen huomioimista. Sivuilla on tietoa toiminnasta sekä Kielikukko-lehden arkisto.
Sivuston kieli: 
https://finrainfo.fi/

Näytä enemmän
Kirjassa käsitellään nykylukion kirjallisuudenopetuksen lähtökohtia ja käytänteitä, tiedostavan lukemisen mahdollisuuksia ja kokemuksellista lukemista. Artikkelien kirjoittajat esittelevät ajankohtaisia näkökulmia kirjallisuudentutkimukseen. Keskeinen argumentti on se, että lukion kirjallisuudenopetus on keskittynyt liikaa tekstianalyyttiseen lähilukemiseen, kun taas kokemuksellisuus ja reflektiivisyys voivat motivoida nuoria lukijoita uudella tavalla.
Sivuston kieli: 
https://doi.org/10.21435/tl.288

Näytä enemmän