Kirja kaikille oppimisesta ja koulutuksesta kiinnostuneille. Kirjassa käsitellään lukemista ja oppimista kolmesta eri näkökulmasta: hyvän lukutaidon kehittäminen, oppimisen moninaisuus sekä perusopetuksen jälkeisten tarpeiden ja tavoitteiden tarkastelu. Artikkeleissa pohditaan mm. digitekstien vaikutusta lukutaitoon, lukutaidon merkitystä koulunkäynnille sekä taitotasoltaan ja taustaltaan erilaisten nuorten koulupolkuja.
Webbplatsens språk: 
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-16-2

Visa mera
Sari Ahola on tutkinut yleisten kielitutkintojen suomen kielen tutkintosuorituksia arvioivien käsityksiä kielitaidon arvioinnista ja suullisesta kielitaidosta. Tutkimuksessa analysoidaan muun muassa sitä, mitä kielen piirteitä arvioijat arvostavat suullisessa kielitaidossa, millainen kielitaito on heistä riittävä ja hyvä ja mitkä tekijät vaikuttavat arvioijien käsityksiin suullisesta kielitaidosta.
Webbplatsens språk: 
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-9005-3

Visa mera