Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeita, miten tulee toimia, jos epäilee tulleensa huijatuksi. Ohjeita on mm. verkkopankista veloitettuun aiheettomaan maksuun, verkkotunnusten joutumiseen vääriin käsiin ja verkkokauppahuijaukseen, jossa tuote on maksettu, mutta sitä ei ole saatu.
Webbplatsens språk: 
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/huijaukset/

Visa mera
Tietopaketti siitä, miten toimia, jos epäilee henkilötietojensa joutuneen vääriin käsiin. Oppaan avulla selviää, mistä tietomurron tai -vuodon huomaa, miten tietoja voidaan käyttää väärin ja mitä tulee tehdä vahinkojen estämiseksi. Oppaan kautta voi hallinnoida tietovuotoihin liittyviä keskeisiä kieltoja Digi- ja väestötietovirastolle.
Webbplatsens språk: 
https://www.suomi.fi/oppaat/tietovuoto

Visa mera
Digi- ja väestötietoviraston oppaassa neuvotaan, mitä organisaatiossa tulee tehdä, jos se on joutunut tietomurron kohteeksi tai jos sen hallussa olevia, salassa pidettäviä tietoja on vuotanut julkisuuteen.
Webbplatsens språk: 
https://www.suomi.fi/oppaat/tietomurto

Visa mera