Teos toimii puheenvuorona meneillään olevaan oppimateriaalikeskusteluun. Ensimmäisessä pääluvussa kerrotaan, millainen on oppimisen, opettamisen ja oppimateriaalikustantamisen nykytila. Seuraavaksi perehdytään eri oppiaineiden materiaaleihin ja niihin kohdistuviin vaatimuksiin. Viimeisessä luvussa pohditaan oppimateriaalien tulevaisuutta.
Webbplatsens språk: 
https://www.suomentietokirjailijat.fi/media/laatua_oppimateriaalit_2015_korjattu_web.pdf

Visa mera
Hilda Tolonen on tutkinut opinnäytteessään sitä, miten sodan sukupuolittuneisuus ja naiskuva näkyvät ja rakentuvat lukion oppikirjoissa 1980-luvulta 2010-luvulle. Tarkastelussa on ollut yhteensä 17 oppikirjaa.
Webbplatsens språk: 
http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-202103301759

Visa mera