Riku Korhonen kuvaa tutkimuksessaan näyttelijän keskittymistä näyttelemisen hetkellä ja tämän tapahtuman konkreettisia häiriöitä sekä niiden syitä. Korhosen omakohtaisten havaintojen lisäksi mukana on viiden muun näyttelijän kokemuksia keskittymisestä.
Webbplatsens språk: 
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20201221101929

Visa mera
Kokoelma Teatterikorkeakoulun näyttelijäntaiteen koulutusohjelman professorien ja lehtoreiden kirjoituksia omasta työstään. Teokseen ovat kirjoittaneet Elina Knihtilä, Tiina Pirhonen, Jukka Ruotsalainen, Malla Kuuranne, Laura Sipilä, Seppo Kumpulainen, Laura Frösén, Minna Orpana haastattelijanaan Sirkka Lamminen, Markku Luuppala-Roos ja Markus Fagerudd.
Webbplatsens språk: 
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-353-004-1

Visa mera
Teatterikorkeakoulun artikkelikokoelman aiheena on Moshe Feldenkraisin kehittämä kehollinen oppimismenetelmä. Kirjassa käsitellään menetelmää Feldenkrais-ohjaajan, taiteilijan työn, tanssi- ja psykoterapian sekä taideopetuksen ja tanssipedagogiikan näkökulmasta.
Webbplatsens språk: 
https://urn.fi/URN:ISBN:9789527218358

Visa mera
Teatterikorkeakoulun julkaisussa avataan luokkataustan vaikutuksia käsitteellisen ja kokemuksellisen tiedon valossa sekä tarjotaan ehdotuksia luokkataustan huomioimiseen taiteellisissa prosesseissa ja koulutuksessa. Tavoitteena on tuoda luokkaisuuden ja siihen liittyvän eriarvoisuuden näkökulmia mukaan yhteiskunnalliseen keskusteluun. Julkaisussa käsitellään enimmäkseen kokemuksia tanssitaiteen kentällä, mutta se on suunnattu yleisemmin taidealojen opiskelijoille ja ammattilaisille, kasvatusaloilla toimiville sekä kaikille yhteiskuntaluokan ja ruumiillisuuden suhteesta kiinnostuneille.
Webbplatsens språk: 
https://disco.teak.fi/tanssityo/

Visa mera