2 osumaa haulle. Näytetään 1 - 2 tulosta.
Tutkimuksen kohde: miten asiakkaat käyttävät kirjastotilaa, mitä he odottavat tilalta ja palveluilta, mistä he pitävät ja mistä eivät, ideoita palvelujen parantamiseen ja uusiin palvelukonsepteihin. Vastauksia saatiin yli 700. Tuloksena oli paljon mielenkiintoista tietoa kirjastokäyttäytymisestä. Käyttäjätutkimus vahvisti kirjaston henkilökunnan käsitystä kirjaston käytön muuttumisesta. Pikaisen lainaamisen ja asioinnin sijaan käyttäjät oleskelevat kirjastossa yhä kauemmin ja viettävät siellä vapaa-aikaansa lukien, opiskellen tai työskennellen, hoitaen asioita, tavaten ystäviään ja oleskellen.
Sivuston kieli: 
https://www.kirjastot.fi/sites/default/files/content/Loppuraportti_K%C3%A4yts%C3%A4%20t%C3%A4%C3%A4l...

Näytä enemmän
Tutkimuksessa selvitetään, mikä asema yleisellä kirjastolla on kuntalaisten arjen toiminnoissa verrattuna muihin vastaaviin kulttuurin ja tiedon tarjoajiin, sekä missä määrin kirjasto tyydyttää kuntalaisten tiedon, virkistyksen ja kulttuurin tarpeita. Tarkastelun lähtökohtana ovat kuntalaisten keskeiset päivittäiset toiminnot kuten opiskelu, työ, arjen askareet, ihmissuhteet ja harrastukset. Tutkimuksessa valotetaan niitä hyötyjä, joita kuntalaiset kokevat saavansa tarkasteltaviin toimiinsa käyttämällä kirjaston ja muiden vastaavien instituutioiden, kuten internet, televisio tai lehdet, tarjoamia palveluja. Julkaisu on vuodelta 2011.
Sivuston kieli: 
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-263-050-6

Näytä enemmän